6 Nisan 2012 Cuma

Dönem Sonu Ödevi Konuları ve Uygulama Esasları


Ödev Konuları:
1-Yer hizmeti işletmelerinin kurdukları uluslararası kuruluşların analiz edilmesi ve Türk yer hizmetlerinin bu kurumlarda oynadıkları roller
2-Sivil havacılık sektöründe şirketlere verilen ödüller, ödül seçim kriterleri  ve Türk havacılık işletmelerinin ve yer hizmetlerinin aldığı ödüller
3-Uçakların yer hizmet süreleri (Turnaround time-Ground time) ve yerde verilen hizmetlerin hızlandırılması için havayollarından ve yer hizmetlerinden örnek uygulamalar
4-Uçaklardaki farklı class uygulamalarının tarihçesi ve farklı havayolu ve havalanı işletmelerinde class'lardan uygulama örnekleri
5-Geleceğin havaalanı terminal binaları nasıl olacak ve bu terminal binalarında yolcu hizmetlerindeki ve diğer yer hizmeti birimlerindeki uygulamalar nasıl olacak?
6-Paris, Londra, New York gibi  metropol şehirlerin çevresindeki (250mil yarı çaplı) bölgelerdeki havaalanlarının analiz edilmesi, birbirleri ile bağlantılarının incelenmesi
7-Havaalanında  yaşanan gecikmeleri önlemek için  için geliştirilen yöntem ve teknolojilerin incelenmesi
8-Porter'ın rekabet stratejileri açısından yer hizmet işletmeleri stratejilerinin incelenmesi

Ödev uygulama esasları:
  * Ödevler gruplar şeklinde yapılacaktır.
  * Gruplar ödev seçimlerini bloga girecektir. Ödev konusu sisteme ilk giriş yapan grubun olacaktır.
  * Gruplar en az 5, en fazla 7 kişiden oluşturulacaktır.
  * Her hangi bir nedenle 5 kişiden daha az oluşturulan gruplar kendi konularını belirlemekten ve ders hocasına konularını onaylatmaktan sorumludur.
  * Her grup daha önce belirlediği isim ile anılacaktır.
  * Ödevler http://www.sosbilens.anadolu.edu.tr/files/tezyon1.pdf
 yazım kurallarına göre Word formatında hazırlanacaktır. Ödevler en az 10 en fazla 15 sayfa olabilir.
  * Ödevler güncel kaynaklarla (havacılık sektör haberleri dahil) en az 15 farklı kaynaktan araştırılarak yapılacaktır.
  * Ödevler power point sunumuna çevrilerek 15 dk’yı geçmeyecek şekilde öğrenciler tarafından sunulacaktır.·         

Ödev takvimi:
* 13 Nisan 2012 Cuma saat 12:00’a kadar: Ödev konularının belirlenerek blog sistemine girilmesi.
* 16 Nisan 2012 Pazartesi saat 12:00’a kadar: Ödevde kullanılacak 15 kaynakça’nın yazım kurallarına göre blog sistemine girilmesi.
* 23 Nisan 2012 Pazartesi saat 12:00’a kadar: Ödevin içindekiler bölümünün (outline) oluşturularak blog sistemine girilmesi.
* 30 Nisan 2012 Pazartesi saat 12:00’a kadar: Ödevin en az üçte birlik bölümünün hazırlanarak blog sistemine girilmesi.
* 21 Mayıs 2012 Pazartesi saat 23:59’a  kadar: Yazım kurallarına göre hazırlanmış ödevin tamamının (turn it in) sistemine girilmesi. Sunum takviminin oluşturulması.

* 25 Mayıs 2011 Cuma: Sunumların yapılması
* 30 Mayıs 2011 Çarşamba: Sunumların yapılması

Ödev değerlendirme ölçütleri:
* Yayınlanmış ödev takvimine bağlı kalma %20
* Ödevin yazım kurallarına göre yapılması %10
* Ödev özgünlüğü ("Turnitin sistemine göre değerlendirilecektir") %20
* Ödev sunumunun yapılması %30 
* Dönem içi uygulamalar  %20

13 yorum:

  1. remove before the flight

    -Uçakların yer hizmet süreleri (Turnaround time-Ground time) ve yerde verilen hizmetlerin hızlandırılması için havayollarından ve yer hizmetlerinden örnek uygulamalar

    YanıtlaSil
  2. ANGRY BIRD

    7-Havaalanında yaşanan gecikmeleri önlemek için için geliştirilen yöntem ve teknolojilerin incelenmesi

    YanıtlaSil
  3. BOZ BAYKUŞLAR

    8-Porter'ın rekabet stratejileri açısından yer hizmet işletmeleri stratejilerinin incelenmesi

    YanıtlaSil
  4. URANOS

    4-Uçaklardaki farklı class uygulamalarının tarihçesi ve farklı havayolu ve havalanı işletmelerinde class'lardan uygulama örnekleri

    YanıtlaSil
  5. turbo-fun

    6-Paris, Londra, New York gibi metropol şehirlerin çevresindeki (250mil yarı çaplı) bölgelerdeki havaalanlarının analiz edilmesi, birbirleri ile bağlantılarının incelenmesi

    YanıtlaSil
  6. Antonov
    1,1-Yer hizmeti işletmelerinin kurdukları uluslararası kuruluşların analiz edilmesi ve Türk yer hizmetlerinin bu kurumlarda oynadıkları roller

    YanıtlaSil
  7. Hava Kuvvetleri
    5-Geleceğin havaalanı terminal binaları nasıl olacak ve bu terminal binalarında yolcu hizmetlerindeki ve diğer yer hizmeti birimlerindeki uygulamalar nasıl olacak?

    YanıtlaSil
  8. Hava Kuvvetleri
    5-Geleceğin havaalanı terminal binaları nasıl olacak ve bu terminal binalarında yolcu hizmetlerindeki ve diğer yer hizmeti birimlerindeki uygulamalar nasıl olacak?

    YanıtlaSil
  9. yağmur damlaları
    4-Uçaklardaki farklı class uygulamalarının tarihçesi ve farklı havayolu ve havalanı işletmelerinde class'lardan uygulama örnekleri

    YanıtlaSil
  10. yağmur damlaları
    2-Sivil havacılık sektöründe şirketlere verilen ödüller, ödül seçim kriterleri ve Türk havacılık işletmelerinin ve yer hizmetlerinin aldığı ödüller

    YanıtlaSil
  11. ANGRY BIRDS
    KAYNAKÇA:
    1)Airport logistics–A case study of the turn-around process
    Anna Norina,Di Yuana,Peter Värbranda
    Division of Communication and Transport Systems,ITN,Linköping University,SE-601 74 Norrköping,Sweden
    Swedavia Teknik,Swedish Airports,SE-601 79 Norrköping,Sweden
    Available online 17 November 2011
    http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0969699711001037
    2)Determinants of delays at European airports
    Georgina Santosa,Maël Robinb
    Smith School of Enterprise and Environment,and Transport Studies Unit,University of Oxford,United Kingdom
    Transport Studies Unit,School of Geography and the Environment,University of Oxford,United Kingdom
    Available online 11 December 2009.
    http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191261509001313
    3)An assessment of the capacity and congestion levels at European airports
    Aisling J.Reynolds-Feighana,Kenneth J.Buttonb
    Department of Economics,University College Dublin,Belfield,Dublin 4,Ireland
    The Institute of Public Policy, George Mason University,The Institute of Public Policy,Fairfax,VA 22030-4444,USA
    Available online 19 July 1999.
    http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S096969979900006X
    4)Distributed decision support system for airport ground handling management using WSN and MAS
    Pablo García Ansolaa,Javier de las Morenasa,Andrés Garcíaa,Javier Otamendib
    Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales,Universidad de Castilla-La Mancha,Ciudad Real 13071,Spain
    Universidad Rey Juan Carlos, Facultad de Ciencias Jurídicas y Sociales,Paseo Artilleros,Madrid 28032,Spain
    Received 17 March 2011.Accepted 16 November 2011. Available online 20 December 2011.
    http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0952197611002168
    5)Parameterized framework for the analysis of probabilities of aircraft delay at an airport
    Ronald Wesongaa,Fabian Nabugoomub,Peter Jehopioa
    School of Statistics and Applied Economics PO. Box 7062,Kampala.Uganda
    Uganda Christian University,Mukono,Uganda
    Available online 16 March 2012.
    http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0969699712000555
    6)Pegasus'tan barkodlu mobil check-in
    http://www.ulasimonline.com/news_detail.php?id=26492&uniq_id=1334812248
    7)Modelling the capacity of closely-spaced parallel runways using innovative approach procedures
    Milan Janic
    OTB Research Institute,Delft University of Technology,Jaffalaan 9,2628 BX Delft,The Netherlands
    http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0968090X08000223
    8)http://www.siwep.net/haber/3319-aktuel-ahl39de-rotar-sebepleri.html
    9)http://www.medyaulus.com/ucuslarda-rotarli-gunler-geliyor.html
    10)http://www.smc.com.tr/tr/proddetail.asp?prodID=223
    11)Kar ve Buz ile Mücadele Etmek Amacıyla Geliştirilen Daha
    Etkili ve Ekonomik Yeni Yöntemler
    Perviz Ahmedzade,Mesude Yılmaz,Mehmet Yılmaz
    Fırat Üniversitesi,Mühendislik Fakültesi,İnşaat Mühendisliği Bölümü,ELAZIĞ
    pahmedzade@firat.edu.tr
    www.e-kutuphane.imo.org.tr/pdf/3102.pdf
    12)SEYRÜSEFER RADYO SEYRÜSEFER YARDIMCI SİSTEMLERİ UYDU TABANLI SEYRÜSEFER SİSTEMLERİ(GNSS)
    HAVA TAŞITI SİSTEMLERİ/UYARI SİSTEMLERİ
    UÇUŞ KONTROL
    Haluk ÖZER/2010
    http://www.atsepdocs.dhmi.gov.tr/ATSEP%20TEMEL%20SEYR%C3%9CSEFER.pdf
    13)HAVA TRAFİK AKIŞ PLANLAMASI İÇİN KARAR DESTEK SİSTEMİ VE TÜRKİYE İÇİN ÖNERİLER
    Aydan CAVCAR,Ali ekrem ÖZKUL
    http://www.e-kutuphane.imo.org.tr/pdf/11666.pdf
    14)Havaalanı Kapı Ataması Problemine İlişkin Bir İnceleme
    Güzin Akyıldız,Mustafa Gürsoy
    YTÜ İnşaat Müh.Böl.Ulaştırma Anabilim Dalı
    34349 Beşiktaş/İST.
    e-posta: akyildiz@yildiz.edu.tr
    gursoy@yildiz.edu.tr
    www.e-kutuphane.imo.org.tr/pdf/3100.pdf
    15)HABERLEŞME,SEYRÜSEFER,İZLEME VE HAVA TRAFİK
    YÖNETİMİ TEKNOLOJİSİ(CNS/ATM)VE BU SİSTEMİN TÜRK
    HAVASAHASINA UYGULANMASI
    HAVACILIK VE UZAY TEKNOLOJİLERİ DERGİSİ
    OCAK 2004 CİLT 1 SAYI 3(39-47)
    Hakan OKTAL
    Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Y.O.
    hoktal@anadolu.edu.tr
    Kadriye YAMAN
    Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Y.O
    kyaman@anadolu.edu.tr
    http://www.hho.edu.tr/web_eng/egitim_programlari/lisansustu_egitim/Huten%20Dergi/2004Ocak/08.pdf

    YanıtlaSil
  12. REMOVE BEFORE FLIGHT
    Kaynakça

    1)Abeyratne, R. (2008). Ground handling services at airports as a trade barrier. Journal of World Trade, 42(2). http://search.proquest.com/docview/217538124 (Erişim tarihi: 13.04.2012)

    2)Davidson, M. (2006). Ground handling opportunities for airports. Ground Support Worldwide, 14(1). http://search.proquest.com/docview/230123503 (Erişim tarihi: 14.04.2012)

    3)Fricke, H. ve Schultz, M. (2009). Delay impacts onto turnaround performance optimal time buffering for minimizing delay propagation. ABD/Avrupa Hava Trafik Yönetimi Araştırma ve Geliştirme Semineri’nde sunulmuş bildiri. http://www.atmseminar.org/seminarContent/seminar8/papers/p_153_AO.pdf (Erişim tarihi: 11.04.2012)

    4)Jetzki, M. (2009). The propagation of air transport delays in Europe. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Aachen: RWTH Aachen University.

    5)Leeuwen P. (2007). CAED D2: Modelling the turnaround process. Delft: National Aerospace Laboratory NLR, Technical University Delft.

    6)Rupp, N.G. (2007). Further investigation into the causes of flight delays. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Greenville: East Carolina University.

    7)Sull, D. (1999). Case study esayjet’s $500 million gamble. European Management Journal, 17(1). http://ftp.utalca.cl/profesores/pfuentes/CC2/Material_Dinamica/Tema3/S5/Morecroft_Cp_6 /easyJet%20Case/easyJet%20article%20by%20Don%20Sull.pdf (Erişim tarihi: 11.04.2012)

    8)Schmidberger, S.; Bals, L.; Hartman, E. ve Jahns, C. (2009). Ground handling services at European hub airports: Development of a performance measurement system for benchmarking. International Journal of Production Economics, 117(1). http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0925527308003174 (Erişim tarihi: 14.4.2012)

    9)Thorne, A.; Barrett, D. ve McFarlane, D. (2007). Impact of RFID on aircraft turnaround processes. Cambridge: Auto-ID Lab, University of Cambridge.

    10)Wu, C. ve Caves, R.E. (2000). Aircraft operational cost and turnaround efficiency at airports. Journal of Air Transport Management, 6(4). http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0969699700000144 (Erişim tarihi: 13.04.2012)

    11)Wu, C. (2005). Inherent delays and operational reliability of air schedules. Journal of Air Transport Management, 11(4). http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0969699705000141 (Erişim tarihi: 12.04.2012)

    12)http://havacilikdunyasi.blogspot.com/2007/09/ground-time-yerde-kali-sresi.html (Erişim tarihi: 12.04.2012)

    13)http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/5259632_p.asp (Erişim tarihi: 14.04.2012)

    14)http://www.scheduleconsult.com/site/Operational_topics/TurnAroundTimeOptimization.html (Erişim tarihi: 14.04.2012)

    15)http://www.youtube.com/watch?v=LwOr-2TNRao (Erişim tarihi: 14.04.2012)

    16)http://www.youtube.com/watch?v=KDjTNvuYC8Y (Erişim tarihi: 14.04.2012)

    YanıtlaSil
  13. URANOS
    Kaynakça
    1.http://www.siwep.net/haber/4368-havayollari-air-india39nin-sira-disi-first-class39i.html
    2.http://www.gedop.org/havacilik/first-class-ve-ekonomi-sinifi
    3.http://www.haberdelisi.com/havacilik-haber/lufthansadan-first-class-kabin-hamlesi-153778h.html
    4.http://www.airkule.com/default.asp?page=yazar&id=147
    5.http://www.airporthaber.com/readarticle.php?newid=229
    6.http://www.havayolu101.com/2011/08/15/business-class-yolcusu-ne-bekler/
    7.http://www.hayatnotu.com/en-konforlu-havayolu-sirketleri-ve-en-luks-ucuslar-firsc-class-suit-odalari.html
    8.http://www.havayolu101.com/2011/12/28/koltuklar-cesitlenirken-maliyetleri-de-artiyor/
    9.http://www.turkishairlines.com/tr-tr/miles_and_smiles/about_us/card_levels/kart_avantajlari.aspx
    10.http://www.aktifbir.com/f50/hangi-ucak-sirketi-ne-ikram-veriyor-10645/
    11.http://en.wikipedia.org/wiki/Airline_seat
    12.http://www.prnewswire.com/news-releases/singapore-airlines-to-launch-first-all-business-class-flights-from-usa-to-asia-56786687.html#
    13.http://en.wikipedia.org/wiki/IATA_class_codes
    14.http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_cabin
    15.http://www.yeniforumuz.biz/showthread.php?432751-Ekonomi-ve-Business-Class-ile-U%C3%A7man%C4%B1n-Farklar%C4%B1-Neler
    16.http://en.wikipedia.org/wiki/First_class_travel
    17.http://www.turkishairlines.com/tr-tr/kurumsal/duyurular/1672/business-class-yolculari-icin-yeni-kabin-bagaj-uygulamasi.aspx
    18.http://articles.cnn.com/2011-02-14/travel/premium.economy.class_1_premium-economy-business-class-japan-s-ana?_s=PM%3ATRAVEL
    19.http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_class
    20.http://en.wikipedia.org/wiki/Premium_economy
    21.http://en.wikipedia.org/wiki/First_class_(aviation)
    22.http://www.havaciliktarihi.com/category/genel/
    23.http://en.wikipedia.org/wiki/Business_class
    24.http://www.havaciliktarihi.com/derin-ven-trombozu-veya-ekonomi-sinifi-sendromu/
    25.http://www.siwep.net/haber/3059-havayollari-comfort-class-thy39nin-77739lerinde.html
    26.http://www.airporthaber.com/-yolcular-ucuz-ucus-diye-kandiriliyor--35562h.html
    27.http://www.ucuskeyfi.net/?HaberID=104421&SayfaAd=engelli-ve-gazilere-ozel-uygulama&Zaman=21022012
    28.http://www.airkule.com/default.asp?page=haber&id=10906
    29.http://www.havacilikhaberleri.org/yemin-etmeyene-business-class-yasak/
    30.http://www.havacilikhaberleri.org/first-class-uc-organik-ye/
    31.http://www.skysunhaber.com/haberdetay/11649/

    YanıtlaSil