Ödev Konuları:
1-Yer hizmeti işletmelerinin kurdukları uluslararası
kuruluşların analiz edilmesi ve Türk yer hizmetlerinin bu kurumlarda
oynadıkları roller
2-Sivil havacılık sektöründe şirketlere verilen ödüller,
ödül seçim kriterleri ve Türk havacılık
işletmelerinin ve yer hizmetlerinin aldığı ödüller
3-Uçakların yer hizmet süreleri (Turnaround time-Ground
time) ve yerde verilen hizmetlerin hızlandırılması için havayollarından ve yer
hizmetlerinden örnek uygulamalar
4-Uçaklardaki farklı class uygulamalarının tarihçesi ve
farklı havayolu ve havalanı işletmelerinde class'lardan uygulama örnekleri
5-Geleceğin havaalanı terminal binaları nasıl olacak ve bu
terminal binalarında yolcu hizmetlerindeki ve diğer yer hizmeti birimlerindeki
uygulamalar nasıl olacak?
6-Paris, Londra, New York gibi metropol şehirlerin çevresindeki (250mil yarı
çaplı) bölgelerdeki havaalanlarının analiz edilmesi, birbirleri ile
bağlantılarının incelenmesi
7-Havaalanında
yaşanan gecikmeleri önlemek için
için geliştirilen yöntem ve teknolojilerin incelenmesi
8-Porter'ın rekabet stratejileri açısından yer hizmet
işletmeleri stratejilerinin incelenmesi
Ödev uygulama esasları:
* Ödevler gruplar
şeklinde yapılacaktır.
* Gruplar
ödev seçimlerini bloga girecektir. Ödev konusu sisteme ilk giriş yapan grubun olacaktır.
* Gruplar en az 5,
en fazla 7 kişiden oluşturulacaktır.
* Her hangi bir
nedenle 5 kişiden daha az oluşturulan gruplar kendi konularını belirlemekten ve
ders hocasına konularını onaylatmaktan sorumludur.
* Her grup daha önce belirlediği isim ile anılacaktır.
* Ödevler http://www.sosbilens.anadolu.edu.tr/files/tezyon1.pdf
yazım kurallarına göre Word formatında
hazırlanacaktır. Ödevler en az 10 en fazla 15 sayfa olabilir.
* Ödevler güncel
kaynaklarla (havacılık sektör haberleri dahil) en az 15 farklı kaynaktan
araştırılarak yapılacaktır.
* Ödevler power
point sunumuna çevrilerek 15 dk’yı geçmeyecek şekilde öğrenciler tarafından
sunulacaktır.·
Ödev takvimi:
* 13 Nisan 2012 Cuma saat 12:00’a kadar: Ödev konularının
belirlenerek blog sistemine girilmesi.
* 16 Nisan 2012 Pazartesi saat 12:00’a kadar: Ödevde
kullanılacak 15 kaynakça’nın yazım kurallarına göre blog sistemine girilmesi.
* 23 Nisan 2012 Pazartesi saat 12:00’a kadar: Ödevin
içindekiler bölümünün (outline) oluşturularak blog sistemine girilmesi.
* 30 Nisan 2012 Pazartesi saat 12:00’a kadar: Ödevin en az
üçte birlik bölümünün hazırlanarak blog sistemine girilmesi.
* 21 Mayıs 2012 Pazartesi saat 23:59’a kadar: Yazım kurallarına göre hazırlanmış
ödevin tamamının (turn it in) sistemine girilmesi. Sunum takviminin
oluşturulması.
* 25 Mayıs 2011 Cuma: Sunumların yapılması
* 30 Mayıs 2011 Çarşamba: Sunumların yapılması
Ödev değerlendirme ölçütleri:
* Yayınlanmış ödev takvimine bağlı kalma %20
* Ödevin yazım kurallarına göre yapılması %10
* Ödev özgünlüğü ("Turnitin sistemine göre
değerlendirilecektir") %20
* Ödev sunumunun yapılması %30
* Dönem içi uygulamalar %20
remove before the flight
YanıtlaSil-Uçakların yer hizmet süreleri (Turnaround time-Ground time) ve yerde verilen hizmetlerin hızlandırılması için havayollarından ve yer hizmetlerinden örnek uygulamalar
ANGRY BIRD
YanıtlaSil7-Havaalanında yaşanan gecikmeleri önlemek için için geliştirilen yöntem ve teknolojilerin incelenmesi
BOZ BAYKUŞLAR
YanıtlaSil8-Porter'ın rekabet stratejileri açısından yer hizmet işletmeleri stratejilerinin incelenmesi
URANOS
YanıtlaSil4-Uçaklardaki farklı class uygulamalarının tarihçesi ve farklı havayolu ve havalanı işletmelerinde class'lardan uygulama örnekleri
turbo-fun
YanıtlaSil6-Paris, Londra, New York gibi metropol şehirlerin çevresindeki (250mil yarı çaplı) bölgelerdeki havaalanlarının analiz edilmesi, birbirleri ile bağlantılarının incelenmesi
Antonov
YanıtlaSil1,1-Yer hizmeti işletmelerinin kurdukları uluslararası kuruluşların analiz edilmesi ve Türk yer hizmetlerinin bu kurumlarda oynadıkları roller
Hava Kuvvetleri
YanıtlaSil5-Geleceğin havaalanı terminal binaları nasıl olacak ve bu terminal binalarında yolcu hizmetlerindeki ve diğer yer hizmeti birimlerindeki uygulamalar nasıl olacak?
Hava Kuvvetleri
YanıtlaSil5-Geleceğin havaalanı terminal binaları nasıl olacak ve bu terminal binalarında yolcu hizmetlerindeki ve diğer yer hizmeti birimlerindeki uygulamalar nasıl olacak?
yağmur damlaları
YanıtlaSil4-Uçaklardaki farklı class uygulamalarının tarihçesi ve farklı havayolu ve havalanı işletmelerinde class'lardan uygulama örnekleri
yağmur damlaları
YanıtlaSil2-Sivil havacılık sektöründe şirketlere verilen ödüller, ödül seçim kriterleri ve Türk havacılık işletmelerinin ve yer hizmetlerinin aldığı ödüller
ANGRY BIRDS
YanıtlaSilKAYNAKÇA:
1)Airport logistics–A case study of the turn-around process
Anna Norina,Di Yuana,Peter Värbranda
Division of Communication and Transport Systems,ITN,Linköping University,SE-601 74 Norrköping,Sweden
Swedavia Teknik,Swedish Airports,SE-601 79 Norrköping,Sweden
Available online 17 November 2011
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0969699711001037
2)Determinants of delays at European airports
Georgina Santosa,Maël Robinb
Smith School of Enterprise and Environment,and Transport Studies Unit,University of Oxford,United Kingdom
Transport Studies Unit,School of Geography and the Environment,University of Oxford,United Kingdom
Available online 11 December 2009.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191261509001313
3)An assessment of the capacity and congestion levels at European airports
Aisling J.Reynolds-Feighana,Kenneth J.Buttonb
Department of Economics,University College Dublin,Belfield,Dublin 4,Ireland
The Institute of Public Policy, George Mason University,The Institute of Public Policy,Fairfax,VA 22030-4444,USA
Available online 19 July 1999.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S096969979900006X
4)Distributed decision support system for airport ground handling management using WSN and MAS
Pablo García Ansolaa,Javier de las Morenasa,Andrés Garcíaa,Javier Otamendib
Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales,Universidad de Castilla-La Mancha,Ciudad Real 13071,Spain
Universidad Rey Juan Carlos, Facultad de Ciencias Jurídicas y Sociales,Paseo Artilleros,Madrid 28032,Spain
Received 17 March 2011.Accepted 16 November 2011. Available online 20 December 2011.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0952197611002168
5)Parameterized framework for the analysis of probabilities of aircraft delay at an airport
Ronald Wesongaa,Fabian Nabugoomub,Peter Jehopioa
School of Statistics and Applied Economics PO. Box 7062,Kampala.Uganda
Uganda Christian University,Mukono,Uganda
Available online 16 March 2012.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0969699712000555
6)Pegasus'tan barkodlu mobil check-in
http://www.ulasimonline.com/news_detail.php?id=26492&uniq_id=1334812248
7)Modelling the capacity of closely-spaced parallel runways using innovative approach procedures
Milan Janic
OTB Research Institute,Delft University of Technology,Jaffalaan 9,2628 BX Delft,The Netherlands
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0968090X08000223
8)http://www.siwep.net/haber/3319-aktuel-ahl39de-rotar-sebepleri.html
9)http://www.medyaulus.com/ucuslarda-rotarli-gunler-geliyor.html
10)http://www.smc.com.tr/tr/proddetail.asp?prodID=223
11)Kar ve Buz ile Mücadele Etmek Amacıyla Geliştirilen Daha
Etkili ve Ekonomik Yeni Yöntemler
Perviz Ahmedzade,Mesude Yılmaz,Mehmet Yılmaz
Fırat Üniversitesi,Mühendislik Fakültesi,İnşaat Mühendisliği Bölümü,ELAZIĞ
pahmedzade@firat.edu.tr
www.e-kutuphane.imo.org.tr/pdf/3102.pdf
12)SEYRÜSEFER RADYO SEYRÜSEFER YARDIMCI SİSTEMLERİ UYDU TABANLI SEYRÜSEFER SİSTEMLERİ(GNSS)
HAVA TAŞITI SİSTEMLERİ/UYARI SİSTEMLERİ
UÇUŞ KONTROL
Haluk ÖZER/2010
http://www.atsepdocs.dhmi.gov.tr/ATSEP%20TEMEL%20SEYR%C3%9CSEFER.pdf
13)HAVA TRAFİK AKIŞ PLANLAMASI İÇİN KARAR DESTEK SİSTEMİ VE TÜRKİYE İÇİN ÖNERİLER
Aydan CAVCAR,Ali ekrem ÖZKUL
http://www.e-kutuphane.imo.org.tr/pdf/11666.pdf
14)Havaalanı Kapı Ataması Problemine İlişkin Bir İnceleme
Güzin Akyıldız,Mustafa Gürsoy
YTÜ İnşaat Müh.Böl.Ulaştırma Anabilim Dalı
34349 Beşiktaş/İST.
e-posta: akyildiz@yildiz.edu.tr
gursoy@yildiz.edu.tr
www.e-kutuphane.imo.org.tr/pdf/3100.pdf
15)HABERLEŞME,SEYRÜSEFER,İZLEME VE HAVA TRAFİK
YÖNETİMİ TEKNOLOJİSİ(CNS/ATM)VE BU SİSTEMİN TÜRK
HAVASAHASINA UYGULANMASI
HAVACILIK VE UZAY TEKNOLOJİLERİ DERGİSİ
OCAK 2004 CİLT 1 SAYI 3(39-47)
Hakan OKTAL
Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Y.O.
hoktal@anadolu.edu.tr
Kadriye YAMAN
Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Y.O
kyaman@anadolu.edu.tr
http://www.hho.edu.tr/web_eng/egitim_programlari/lisansustu_egitim/Huten%20Dergi/2004Ocak/08.pdf
REMOVE BEFORE FLIGHT
YanıtlaSilKaynakça
1)Abeyratne, R. (2008). Ground handling services at airports as a trade barrier. Journal of World Trade, 42(2). http://search.proquest.com/docview/217538124 (Erişim tarihi: 13.04.2012)
2)Davidson, M. (2006). Ground handling opportunities for airports. Ground Support Worldwide, 14(1). http://search.proquest.com/docview/230123503 (Erişim tarihi: 14.04.2012)
3)Fricke, H. ve Schultz, M. (2009). Delay impacts onto turnaround performance optimal time buffering for minimizing delay propagation. ABD/Avrupa Hava Trafik Yönetimi Araştırma ve Geliştirme Semineri’nde sunulmuş bildiri. http://www.atmseminar.org/seminarContent/seminar8/papers/p_153_AO.pdf (Erişim tarihi: 11.04.2012)
4)Jetzki, M. (2009). The propagation of air transport delays in Europe. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Aachen: RWTH Aachen University.
5)Leeuwen P. (2007). CAED D2: Modelling the turnaround process. Delft: National Aerospace Laboratory NLR, Technical University Delft.
6)Rupp, N.G. (2007). Further investigation into the causes of flight delays. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Greenville: East Carolina University.
7)Sull, D. (1999). Case study esayjet’s $500 million gamble. European Management Journal, 17(1). http://ftp.utalca.cl/profesores/pfuentes/CC2/Material_Dinamica/Tema3/S5/Morecroft_Cp_6 /easyJet%20Case/easyJet%20article%20by%20Don%20Sull.pdf (Erişim tarihi: 11.04.2012)
8)Schmidberger, S.; Bals, L.; Hartman, E. ve Jahns, C. (2009). Ground handling services at European hub airports: Development of a performance measurement system for benchmarking. International Journal of Production Economics, 117(1). http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0925527308003174 (Erişim tarihi: 14.4.2012)
9)Thorne, A.; Barrett, D. ve McFarlane, D. (2007). Impact of RFID on aircraft turnaround processes. Cambridge: Auto-ID Lab, University of Cambridge.
10)Wu, C. ve Caves, R.E. (2000). Aircraft operational cost and turnaround efficiency at airports. Journal of Air Transport Management, 6(4). http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0969699700000144 (Erişim tarihi: 13.04.2012)
11)Wu, C. (2005). Inherent delays and operational reliability of air schedules. Journal of Air Transport Management, 11(4). http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0969699705000141 (Erişim tarihi: 12.04.2012)
12)http://havacilikdunyasi.blogspot.com/2007/09/ground-time-yerde-kali-sresi.html (Erişim tarihi: 12.04.2012)
13)http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/5259632_p.asp (Erişim tarihi: 14.04.2012)
14)http://www.scheduleconsult.com/site/Operational_topics/TurnAroundTimeOptimization.html (Erişim tarihi: 14.04.2012)
15)http://www.youtube.com/watch?v=LwOr-2TNRao (Erişim tarihi: 14.04.2012)
16)http://www.youtube.com/watch?v=KDjTNvuYC8Y (Erişim tarihi: 14.04.2012)
URANOS
YanıtlaSilKaynakça
1.http://www.siwep.net/haber/4368-havayollari-air-india39nin-sira-disi-first-class39i.html
2.http://www.gedop.org/havacilik/first-class-ve-ekonomi-sinifi
3.http://www.haberdelisi.com/havacilik-haber/lufthansadan-first-class-kabin-hamlesi-153778h.html
4.http://www.airkule.com/default.asp?page=yazar&id=147
5.http://www.airporthaber.com/readarticle.php?newid=229
6.http://www.havayolu101.com/2011/08/15/business-class-yolcusu-ne-bekler/
7.http://www.hayatnotu.com/en-konforlu-havayolu-sirketleri-ve-en-luks-ucuslar-firsc-class-suit-odalari.html
8.http://www.havayolu101.com/2011/12/28/koltuklar-cesitlenirken-maliyetleri-de-artiyor/
9.http://www.turkishairlines.com/tr-tr/miles_and_smiles/about_us/card_levels/kart_avantajlari.aspx
10.http://www.aktifbir.com/f50/hangi-ucak-sirketi-ne-ikram-veriyor-10645/
11.http://en.wikipedia.org/wiki/Airline_seat
12.http://www.prnewswire.com/news-releases/singapore-airlines-to-launch-first-all-business-class-flights-from-usa-to-asia-56786687.html#
13.http://en.wikipedia.org/wiki/IATA_class_codes
14.http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_cabin
15.http://www.yeniforumuz.biz/showthread.php?432751-Ekonomi-ve-Business-Class-ile-U%C3%A7man%C4%B1n-Farklar%C4%B1-Neler
16.http://en.wikipedia.org/wiki/First_class_travel
17.http://www.turkishairlines.com/tr-tr/kurumsal/duyurular/1672/business-class-yolculari-icin-yeni-kabin-bagaj-uygulamasi.aspx
18.http://articles.cnn.com/2011-02-14/travel/premium.economy.class_1_premium-economy-business-class-japan-s-ana?_s=PM%3ATRAVEL
19.http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_class
20.http://en.wikipedia.org/wiki/Premium_economy
21.http://en.wikipedia.org/wiki/First_class_(aviation)
22.http://www.havaciliktarihi.com/category/genel/
23.http://en.wikipedia.org/wiki/Business_class
24.http://www.havaciliktarihi.com/derin-ven-trombozu-veya-ekonomi-sinifi-sendromu/
25.http://www.siwep.net/haber/3059-havayollari-comfort-class-thy39nin-77739lerinde.html
26.http://www.airporthaber.com/-yolcular-ucuz-ucus-diye-kandiriliyor--35562h.html
27.http://www.ucuskeyfi.net/?HaberID=104421&SayfaAd=engelli-ve-gazilere-ozel-uygulama&Zaman=21022012
28.http://www.airkule.com/default.asp?page=haber&id=10906
29.http://www.havacilikhaberleri.org/yemin-etmeyene-business-class-yasak/
30.http://www.havacilikhaberleri.org/first-class-uc-organik-ye/
31.http://www.skysunhaber.com/haberdetay/11649/