24 Nisan 2012 Salı

30 Nisan 2012 Pazartesi saat 12:00’a kadar

Ödevin en az üçte birlik bölümünün hazırlanarak ssates@anadolu.edu.tr adresine e-posta atılması

4 yorum:

  1. turbo-fun
    Hocam karakter sayısı fazla olduğu için yazıyı bloga yorum olarak ekleyemedik. yazıyı mailinize gönderdik.

    YanıtlaSil
  2. BOZ BAYKUŞLAR
    Porter'ın rekabet stratejileri açısından yer hizmet işletmeleri stratejilerinin incelenmesi
    1.GİRİŞ
    Porter ın 5 rekabet stratejisi; endüstriyel yapıyı teşhis etmek için bir çerçeve oluşturmak ve beş rekabetçi kural etrafında uzun vadede karlılığı sağlamak için Porter tarafından geliştirilen stratejidir. Stratejik gruplarda veya endüstriyel firmalarda uygulanabilen bir yapıdır. Esas işlevi endüstrideki rekabetçi ortamda firmaya karlılık sağlamaktır.Yer hizmet şirketleri de kendilerine bazı rekabet kıstasları ve belli başlı politikalar belirlemiştir.Burdaki amaç şirketin çıkarlarını üst düzeyde tutarak şirkete karlılık sağlamaktır.Her yer hizmet şirketi ayrı ayrı rekabet stratejisi belirlemiştir.Amaç pazarda olan diğer şirketler arasında yerini koruyabilmek ve ayakta kalmaktır.
    2.Porter ın rekabet stratejilerinin tanımı : Endüstriyel yapıyı teşhis etmek için bir çerçeve oluşturmak ve beş rekabetçi kural etrafında uzun vadede karlılığı sağlamak için Porter tarafından geliştirilen stratejidir.
    Porter in iş stratejisini şekillendiren beş kuralı
    • Diğer firmalardan pazara mal girişi
    • Tedarikçinin gücü
    • Alıcının gücü
    • İkame mal varlığı
    • Rakiplerin varlığı
    2.1 Diğer firmalardan pazara mal girişi
    Sektöre yeni girecek olan şirketlerin potansiyel tehlikeleri ve engeller denildiğinde ölçek ekonomileri, ürün farklılaştırma, Sermaye gerekleri, ürünler arası geçiş maliyetleri, dağıtım kanallarına erişim, ölçekten bağımsız maliyet dezavantajları, öğrenme ve deneyim eğrisi, devlet politikaları ve regülasyonlar, misillemeler ve pazara girişi caydırıcı fiyatlar akla ilk gelenler olacaktır.
    2.2 Tedarikçinin gücü
    Tedarikçilerin pazara olan hakimiyetleri tedarikçi sayısı ve güç dengesi, tedarikçi ürününün üretimdeki önemi, tedarikçi değiştirmenin maliyetleri, tedarikçilerin ileriye entegrasyon olasılıkları gözönüne alınması gereken etmenler arasındadır.
    2.3 Alıcının gücü
    Alıcıların pazarlık güçleri satın alış hacimleri, satın alıcının maliyetleri arasında ürünün payı, mal standartlarının ve spesifikasyonlarının önemi, satıcı değiştirmenin maliyeti, alıcıların geriye entegrasyon olasılıkları ve alıcının bilgi düzeyi açısından son derece önemlidir.
    2.4 İkame mal varlığı
    İkame ürünlerin tehditleri, ikame ürün çeşitliliği ve ikame ürünlerin rekabet avantajları gibi maddelerde incelenmelidir.
    2.5 Rakiplerin varlığı
    Rekabet Porter’ın kuvvetleri arasında en az diğerleri kadar önemlidir. Rekabet dendiğinde de rakip sayıları ve özellikleri, sektörel gelişim, sabit maliyetler ve depolama maliyetleri, farklılaştırma ve geçiş maliyetleri, üretim miktarıyla değişen kapasiteler, farklılık gösteren rakipler, stratejik çıkarlar, rekabetin değişmesi, çıkış ve giriş engelleri, devlet politikaları bu konunun temel noktalarını oluşturmaktadır.

    YanıtlaSil
  3. Yağmur Damlaları
    Hocam karakter yetmediginden ödevi ssates@anadolu.edu.tr ye gönderdik..

    YanıtlaSil
  4. ANTONOV
    KARAKTERLERİN YETMEMESİ SEBEBİYLE ssates@anadolu.edu.tr adresine word belgesi formunda gönderilmiştir...

    YanıtlaSil