Aşağıdaki ödev için her öğrenci farklı bir haber girecektir.
Aynı ödevi giren öğrencilerden en son ekleyen öğrencinin ödevi geçersiz sayılacaktır.
Her öğrenci gireceği haberin önüne numarasını adını soyadını yazmalıdır.
"Meteoroloji, doğal afetler ve kazalardan gibi önlenmesi mümkün olmayan" durumların havacılıkta yarattığı olumsuzluklar ile ilgili havacılık haber sitelerini (İngilizce veya Türkçe) tarayarak bloga giriş yapınız. Araştırdığınız haber sitesinin kaynağını haberin sonuna ekleyiniz.
skip to main |
skip to sidebar
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Ders Notları
Farklı Bakış
Tanıdıklardan biri, yazdığı romanın müsveddelerini Neyzen Tevfik'e göstererek fikrini sorar. Neyzen beğenmediğini ifade edince,
Adam: İyi ama, der. Siz hiç roman yazmadınız ki!
Neyzen Tevfik şu cevabı verir: Ben yumurtanın tazesini bayatını iyi anlarım. Ama bu güne kadar hiç yumurtlamadım.
"Hiç hata yapmamış bir insan yeni bir şey denememiş demektir."Albert Einstein
"Bir şeye duydunuz diye inanmayın,
atalarınız inanmış diye inanmayın,
ben söyledim diye inanmayın,
doğru bulduğunuz şeylere inanın."Budha
"Bizi güçlü yapan yediklerimiz değil, hazmettiklerimizdir.
Bizi zengin yapan kazandıklarımız değil, muhafaza ettiklerimizdir.
Bizi bilgili yapan okuduklarımız değil, kafamıza yerleştirdiklerimizdir." Francis Bacon
Adam: İyi ama, der. Siz hiç roman yazmadınız ki!
Neyzen Tevfik şu cevabı verir: Ben yumurtanın tazesini bayatını iyi anlarım. Ama bu güne kadar hiç yumurtlamadım.
"Hiç hata yapmamış bir insan yeni bir şey denememiş demektir."Albert Einstein
"Bir şeye duydunuz diye inanmayın,
atalarınız inanmış diye inanmayın,
ben söyledim diye inanmayın,
doğru bulduğunuz şeylere inanın."Budha
"Bizi güçlü yapan yediklerimiz değil, hazmettiklerimizdir.
Bizi zengin yapan kazandıklarımız değil, muhafaza ettiklerimizdir.
Bizi bilgili yapan okuduklarımız değil, kafamıza yerleştirdiklerimizdir." Francis Bacon
Arşiv
Blog Arşivi
Blogger tarafından desteklenmektedir.
14782429232 Ü.Beste ÖN,
YanıtlaSilHindistan haber ajansı, köylülere yardım için inen helikopterin izdihamda büyük zarar gördüğünü yazdı.
http://www.havacilikhaberleri.org/havacilik/air-turk-haber/
26612259452 Uğur Uyar
YanıtlaSilAlmanya'nın Frankfurt kenti yakınında küçük bir uçak düştü, kazada 3 kişi öldü...
http://www.airporthaber.com/almanya-da-kucuk-ucak-dustu--38316h.html
SELİM AYDIN
YanıtlaSil1556865044
Bilirkişi Açıkladı: Pilotlar Hatalı
Atlasjet'in 30 Kasım 2007 tarihinde İstanbul- Isparta seferini yapan World Focus'tan kiraladığı yolcu uçağı, Süleyman Demirel Havalimanı'na inişe geçtiği sırada Keçiborlu Türbetepe Mevkii'nde düşerken, kazada 7'si mürettebat 57 kişi öldü. Isparta'daki Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen davanın geçen mayıs ayında görülen 11'nci duruşmasında tayin edilen bilirkişi heyeti tarafından hazırlanan rapor, tamamlandı.
http://www.siwep.net/haber/5627-ucak-kazalari-bilirkisi-acikladi-pilotlar-hatali.html
66358111034 Celil Yavuz
YanıtlaSilBosna’ya İnemeyen THY Uçağı İstanbul’a Geri Döndü...
http://www.airportturk.net/bosnaya-inemeyen-thy-ucagi-istanbula-geri-dondu.html
53485509896 Sema Yanık
YanıtlaSilEl ve kabin bagajlarındaki sıvı kısıtlaması İstanbul Atatürk ve Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan yapılan uçuşlarda uygulanacak. 1 Nisan’dan itibaren de tüm iç hat uçuşlarını kapsayacak.
http://www.airkule.com/default.asp?page=haber&id=11183
14035575358 ümran YILDIZ
YanıtlaSil'Uçak bizim değil, kiralıktı'
57 kişinin öldüğü kazaya ilişkin SABAH'ın gündeme getirdiği şüphelere yanıt vermeyen şirket, suçu üzerinden atmak için yine bahane üretti. 'Uçak bizim değil, kiralıktı' demekten öteye gidemedi. Üstüne üstlük konuya ilişkin mahkeme belgelerine giren deliller ve gizlenen belgeleri yayımlayan SABAH'a çamur attı
http://www.skysunhaber.com/
ELİF KUTLU 66976304146
YanıtlaSilSavaş uçakları havada çarpıştı
Suudi Arabistan resmi haber ajansı, Fransa'ya ait Mirage uçağı ile Suudi Arabistan'a ait F-15 jetinin ülkenin kuzeyindeki Tabuk Hava Üssü'nden kalkış yaptıktan kısa bir süre sonra çarpıştığını duyurdu. Fırlatma mekanizmasını kullanarak atlayan F-15'in Suudi pilotu ile Mirage'deki iki Fransız havacı, kazadan yara almadan kurtuldu. Çarpışmaya neyin yol açtığını bulmak için inceleme başlatıldı.
http://www.siwep.net/haber/5549-ucak-kazalari-savas-ucaklari-havada-carpisti.html
ELİFKUTLU 66976304146
YanıtlaSilKar Yağışı Hava Ulaşımını Olumsuz Etkiledi
Yurdun geneline hakim olan yoğun kar yağışı hava ulaşımınıda olumsuz etkiledi.Ülkenin bir çok kentine olumsuz hava şartları nedeniyle ulaşım sağlanamadı uçak seferleri iptal oldu ve saatleri bulan gecikmeler yaşandı.
Gecikmeden dolayı oldulça zor anlar yaşayan yolcular havalimanlarında saatlerce mahsur kaldı. Edinilen bilgiye göre, THY’nin İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan yapılması gereken TK 2220 Gaziantep ve 2246 Şanlıurfa seferleri varış noktalarındaki kötü hava şartları nedeniyle karşılıklı olarak iptal edildi.
Bununla birlikte THY’nin Adıyaman, Kahramanmaraş ve Malatya’ya yapacağı uçak seferlerinde de bu illerdeki kötü hava şartlarından dolayı gecikmeler yaşandı.
http://www.airportmedya.net/kar-yagisi-hava-ulasimini-olumsuz-etkiledi/
Osman ÖZYILMAZ-14281174244
YanıtlaSilRusya’da uçak yakıtlarına yapılan zam sonrası havayolu şirketleri uçak bileti fiyatlarına zam yapmayı düşünüyor.
Rusya’da bu ay başından beri yapılan zamlarla kriz seviyesine kadar gelen uçak yakıtı zamları Airunion ve KD Avia gibi iki havayolu şirketinin iflas etmesine neden oldu.Bir çok havayolu şirketi de zamlardan etkilendi.
Başta Aeroflot havayolu olmak üzere bir çok havayolu şirkeri yakıta gelen zamları uçak biletlerine yansıtarak krizi en az zararla kapatmayı planlıyor.Bu olaylardan sonra en çok etkilenenlerin havayolu taşımacılığını kullanan yocular olacağı kesin.
http://www.airportturk.net/ucak-biletlerine-zam.html
12404198122 Gülşen Çavuş
YanıtlaSilKüllerin yarattığı büyük tehlike nedeniyle pek çok havaalanı tamamen kapalı. Dünden itibaren Rusya’ya da kuzey batıdan giriş yapan bulutlar yüzünden Kaliningrad kapandı, St. Petersburg ve Moskova’dan Avrupa uçuşları aksadı. Havayolları şirketlerinin küresel zararı günlük 200 milyon dolar. 11 bin uçuş iptal edildi, 10 milyon kişi mağdur oldu.
http://www.airporthaber.com/kul-bulutlarinin-faturasi-agir-oldu--23011h.html
Serdar Rejepow
YanıtlaSil99052158166
Airlines for America’s (A4A) January 2012 state-of-the-industry report, the fuel price per gallon has been the greatest cost input increase of the past decade, up 267% between 2000 and the second quarter of 2011. A4A points out that even as airlines use less fuel, they must pay more for it. In 2010, U.S. airlines used 47.4 million gallons of fuel a day, totaling $38.8 billion that year, based on an A4A analysis of Bureau of Transportation Statistics data. The numbers for November 2011 show airlines used 48.3 million gallons of fuel daily, up about 1.9% from 2010, but paid $49.8 billion to fill their tanks, up more than 28%. Moreover, A4A notes jet fuel prices have been climbing steadily since mid-December 2011.
http://www.aviationweek.com/aw/generic/story.jsp?id=news/om/2012/03/01/OM_03_01_2012_p18-419630.xml&headline=Focus%20On%20Fuel%20Savings&channel=mro
22114692872 Can ÇAĞLAR
YanıtlaSilOffenbach emniyetinin sözcüsü Kirsten Krueger, Cessna tipi uçağın dün geç saatlerde Frankfurt'un güneyinde Egelsbach pistine inmeye çalışırken düştüğünü ve alev aldığını söyledi.
Kurtarma ekiplerinin, uçağın enkazından 3 kişinin cesetlerini çıkardığı, kayıp 2 kişinin izine ise rastlanmadığı belirtildi.
Uçağın, pilot, yardımcı pilot ve 3 yolcuyla birlikte Avusturya'nın Linz kentinden kaltığı, kazanın nedeninin ise henüz belirlenmediği kaydedildi.
http://www.skysunhaber.com/haberdetay/12965/u%C3%A7ak-d%C3%BC%C5%9Ft%C3%BC:-en-az-5-%C3%B6l%C3%BC!
Mehtap Şimşek - 73900011742
YanıtlaSilAvrupa’da trafiğin en yoğun olduğu üçüncü havalimanı olan Frankfurt Havaalanı’nda günlerdir grevde olan yer trafik kontrolörleri, kule çalışanlarının da kendilerine katılmasını istiyor.
Grevdeki 190 işçiyi temsil eden GdF Sendikası’nın greve davet ettiği 12 hava trafik kontrolörü de bu çağrıya uyarsa, havaalanının uçuş trafiği ciddi ölçüde etkilenebilir.
Maaşlarında yüzde 70’e varan artış isteyen yer trafik kontrolörlerinin bu isteği yolcular tarafından da tepkiyle karşılanıyor:
“Tüm Frankfurt Havaalanı’nın çalışamaz duruma gelmesinden korkuyorum. Bence istedikleri şeyler ütopik, adil değil, çok fazla.”
“Ben olsam onların hepsini kovardım. Sadece bir şöför olarak oldukça fazla kazanıyorlar, ne kadar kazandıklarını öğrendim. Bir de bunun üzerine yüzde 70 zam istiyorlar, bu fahiş bir artış.”
Yer trafik kontrolörlerinin şimdiye kadar yaptığı grev tüm uçuşların sadece yüzde 20’sini etkiledi ancak havaalanı yetkilileri daha geniş çaplı bir grev riskine karşı Alman hükümetinden müdahale etmesini istedi.
Havaalanı, grevin olduğu her gün yaklaşık 1 milyon Euro zarar ediyor.
http://tr.euronews.net/2012/02/28/frankfurt-havalimaninda-grev-cagrisi/
56575503354 Süleyman Ertoğral
YanıtlaSil12 Şubat 2012 tarihinde Kongo devletine ait Gulfstream 4 tipi uçak başkent kinşasa'dan yola çıktı Bakavu-Kavamu Havaalanına gelirken inişte pistten çıktı ve toprak zemine çakılarak ikiye ayrıldı. iki pilotta öldü. yolculardan biri ölürken üçü yaralandı.
Kaynak :http://www.1001crash.com/index-page-description-accident-Gulfstream_SA-crash-315-lg-2.html
Mustafa Sığırcı-27638283650
YanıtlaSilHava Ambulansı Karda Hayat Kurtarıyor...
Kaymakamımız Yasin ÖZTÜRK'ün girişimleri ile Karaşar Köyene ulaşım konusunda yaşanan sıkıntıyı da gözönüne alarak Çankırı Valiliği ve akabinde Sağlık Bakanlığı ile gerçekleştirilen koordinasyon ile Ankara'dan havalanan hava ambulansı, Karaşar köyüne inerek hasta Huriye Bal'ın yardımına yetişti.
Çerkeş ve Köylerini etkisi altına alan kara kış, günlerdir yolu kapalı olan KARAŞAR köyündeki Koah hastası Huriye Bal'ın tam teşekküllü bir hastaneye yerleştirilmesine engel olamadı.
Köy muhtarlığı tarafından Kaymakamlığa yapılan ihbar ile Karaşar Köyündeki acil hasta olan Huriye Bal adlı bayan vatandaşımıza ulaşılması için İl Özel İdaresi tarafından gönderilen dozer ile sabah saatlerinde müdahale edilmeye çalışılmış ancak kar kalınlığı yer yer 2 metreye yaklaşması sebebi ile yolun açılmasının gecikeceği anlaşılarak Kaymakamlığımızca Çankırı 112 ile görüşülerek ambulans helikopter talep edilmiş, köye inen ambulans helikopter ve sağlık ekipleri hasta vatandaşımıza ilk müdahaleyi yapıp Ankara'ya ulaştırılmıştır. Yaklaşık hava yolculugu bir saat 15 dakika olduğu ve koah hastası Huriye Bal'ın tedavisinin halen Etlik Yüksek İhtisas Hastanesine sürdüğü öğrenildi.
Hastamıza acil şifalar diliyoruz..
kaynak:http://www.cerkeshabersitesi.com/saglik/hava-ambulansi-karda-hayat-kurtariyor.htm
Osman ÖZYILMAZ-14281174244
YanıtlaSilAmsterdam seferini yapmak için hazırlanan yabancı bir havayolu şirketine ait uçağın kokpitinde çay içen pilot, hayatının hatalarından birini yaptı. Elindeki çayı göstergelerin üzerine düşüren kaptan pilot bir anda teknik bir arızaya sebebiyet verince uçak yerinden kımıldamadı.
Edinilen bilgiye göre, KLM Havayolları'nın İstanbul-Amsterdam seferini yapmaya hazırlanan KLM 1614 sefer sayılı Boeing 737 tipi yolcu uçağı seferini gerçekleştirmek üzere saat15.50'da yolcu alımına başladı.
Hostesler en son düzenlemeleri gerçekleştirirken ve yolcular da yerlerini alırken hiç beklenmeyen bir olay meydana geldi. Uçak teknik bir arıza bildiriyordu. Sebebi ise arızadan daha ilginçti: Uçağın kaptan pilotu kokpitte çay içerken, elindeki çay bardağı göstergelerin üzerine düşmüştü.
Göstergelerin arasından elektronik panele zarar veren çay yüzünden uçakta teknik arıza meydana geldi. Bunun üzerine sefer ertelendi ve KLM Havayollarına ait Boeing 737 tipi uçak, bakım için hangara çekilirken yolcular ise otele yerleştirildi.
Bu arada ertelenen İstanbul-Amsterdam seferinin 11 saat gecikmeli olarak gerçekleştirildiği öğrenildi.
Hollanda Kraliyet Havayolları (KLM Airlines) atlattıkları bu olayın sonrasında büyük bir prestij kaybı yaşadı. Kaptan pilota dikkatsizliği yüzünden bir ceza verilip verilmediği ise bilinmiyor.
http://www.airnewstimes.com/kokpitte-pilotun-cay-keyfi-kriz-yaratti-14567-haberi.html
29413371606 Nihal ÖZGÜR
YanıtlaSilLondra-Singapur seferini yapan Avustralya'nın Qantas havayollarına ait yolcu uçağının türbülansa girmesi sonucu 7 kişi yaralandı.
Havayolu şirketinden yapılan açıklamada, Airbus A380 tipi yolcu uçağının Hindistan üzerinde türbülansa girdiği belirtildi.
Açıklamada, 7 yolcunun yaralandığı, 4'ünün uçak Singapur'a indikten sonra hastaneye kaldırıldığı bildirildi.
Vücudunda ezikler oluşan yaralıların, türbülans sırasında koltuklarında olmadıkları ifade edildi.
http://www.gokyuzuhaberci.com/17906/ucak-turbulansa-girdi-7-kisi-yaralandi/
47452543914-TUĞÇE DAĞ
YanıtlaSilAltyn Air - Tupolev Tu-134A-3
Osh, Kyrgyzstan
28th December, 2011
The Tupolev TU-134A operated by Altyn Air (alias Kyrgyzstan Altyn) took off from Bishkek, Kyrgyzstan for a passenger flight to Osh, Kyrgyzstan. 82 passengers and 6 crewmembers were onboard. The plane crash-landed on Osh's airport. 31 people received injuries.
The airplane landed hard in dense fog. The hard landing caused the right main gear to collapse. This resulted in the right main wing separation and the airplane rolling on its back. A fuel leak on the left wing ignited a fire, which was quickly extinguished by airport emergency services.
http://www.1001crash.com/index-page-description-accident-Altyn_TU134-lg-2-crash-314.html
26395550050 MUSTAFA ALTINTAŞ
YanıtlaSilSivil Havacılık Genel Müdürlüğü, dış hat uçuşlarında uygulanan el ve kabin bagajlarında sıvı kısıtlamasının 1 Mart 2012 tarihi itibariyle İstanbul Atatürk Havalimanı ve Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, 1 Nisan 2012 tarihi itibariyle de tüm iç hat uçuşlarında uygulanacağını bildirdi.
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nden yapılan açıklamaya göre, havayolu ile seyahat edecek yolcuların, seyahatleri esnasında uçak içinde yanlarında bulunduracakları el/kabin bagajlarında taşıyabilecekleri sıvılarla ilgili sıvı kısıtlaması düzenlemesinin iç hat uçuşlarında da uygulanacağı belirtildi.
Bir aylık pilot uygulama süresince başka illerden İstanbul'daki hava alanlarına uçacak ve burada başka bir uçuşa transfer olacak yolcuların mağdur olmamaları için ilk çıkış noktalarında İstanbul'daki uygulama hakkında bilgilendirilmeleri için sıvı kısıtlamaları hakkında tanıtıcı film, broşür ve afiş hazırlandı.
Açıklamaya göre uygulama ayrıntıları ve örnek broşür, afiş ve filmler Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü internet sitesinde yer alırken, tanıtım CD'leri ilgili kurum ve kuruluşlara gönderilmekte.
Yolcuların seyahatleri öncesinde ve hava alanlarında bilgilendirmeleri için hava yolu işletmelerinin internet sitelerinde, bilet satış noktalarında ve check-in bankolarında yeterli bilgilendirme çalışmalarını yapmaları, havaalanı işleticilerinin otoparklarda, check-in salonlarında, son güvenlik kontrol noktaları öncesinde el afişi, poster, anons, video vb vasıtalarla yolcuları bilgilendirmeleri ve hazırlıksız gelen yolcular için 1 litrelik ağzı kilitli şeffaf poşetleri bulundurmalarına yönelik çalışma yapılıyor.
Havaalanı güvenlik komisyonlarının uygulama öncesinde görev ve sorumluluk dağılımını belirlemeleri ve uygulamanın aksamadan ve mağduriyetlere neden olmadan yürütülmesini sağlamaları, güvenlik kontrol noktası öncesinde bulunan gümrüksüz mağazaların sıvı ve benzeri ürünleri ICAO standartlarında poşetlere faturası ile birlikte koyularak satılmasını sağlamaları amacıyla Mülki İdare Amirliklerine, Emniyet Genel Müdürlüğüne, DHMİ Genel Müdürlüğüne, THY ve TÖSHİD'e resmi yazı ekinde CD'ler gönderilmeye başlandı.
http://www.hezarfendergi.com/haber/144-ucaga-su-bile-getirilemeyecek
Sil14551716662 Metin BAYRAKDAR
YanıtlaSilBoeing targets year end 777X launch
Boeing is targeting a year-end board launch for its conceptual 777X, in time for a late decade service entry, said the company's commercial unit CEO, Jim Albaugh.
"We're working towards being in a position toward the end of this year to talk to our board. That's assuming the business case closes, that's assuming the technical trades are ones that close," says Albaugh, who was speaking at a press conference following the unveiling of Boeing's 1000th 777.
Boeing strategic goals for the decade including achieving parity between the re-engined 737 Max and Airbus A320neo along with making a signficant investment to further bolster its widebody family for the future.
Emirates leadership was briefed on the latest 777X studies earlier in the day, says Sheikh Ahmed bin Saeed Al Maktoum, chairman of Emirates.
"Our teams have been in dialogue with the Boeing team for some time now, it's really very interesting to see this new aircraft if it will come out. It would be an excellent aircraft to have in Emirates, he says.
The conceptual two-member family is seen as a 14,800km (8,000nm) 407-seat 777-9X and 353-seat 777-8X and potentially even a third model in an ultra long-range 777-8LX. The baseline -9X and -8X each grow the lengths of the existing 777-300ER and -200ER fuselages and add a 787-style composite wing, say those familiar with Boeing's studies.
The launch of the new 777 family would likely be done in conjunction with a 323-seat 787-10X, a stretch of the 787-9 due for service in 2014, and would more evenly spread Boeing's widebody product line from the 242-seat 787-8 to the 467-seat 747-8.
"Obviously you don't want to have airplanes on top of eachother. You want to have them spaced, and I think with the product line that we envision going forward over this next decade, we'll have about a 15% difference in seat count among the different models that we will probably go forward with," says Albaugh.
Albaugh declined to offer any details on the 777X's potential efficiency in comparison to the 777-300ER, but says it would be a "pretty significant improvement" and "I think that our customer base would be very interested in."
http://www.flightglobal.com/news/articles/boeing-targets-year-end-777x-launch-369074/
Mushvig ALIYEV
YanıtlaSil99832238262
Filipinler'de uçak düştü: 2 ölü
Filipinler'de bir küçük uçak turistik Camiguin adasına iniş yapmaya çalıştığı sırada Hindistan cevizi ağacına çarptı, kazada bir Norveçli kadınla Filipinli pilot hayatını kaybetti.
Polis, inişe geçtiği sırada şiddetli rüzgar yüzünden Mambajao kenti havaalanının yakınına düşen Cessna tipi uçakta bulunan 2 Norveçli'yle ikinci pilotun da ağır yaralandığını belirtti.
Norveçlilerin ölen kadının eşiyle oğlu olduğu bildirildi.
Cebu eyaletinden havalanan uçağın pilotunun şiddetli rüzgarda kontrolü kaybettiği ve pisti kaçırdığı kaydedildi.
Norveçli kadın turistle pilotun hastaneye götürülürken hayatını kaybettiği, yaralıların Camiguen'deki hastaneye kaldırıldığı belirtildi. ( haber tarihi 04.02.2012 )
http://www.yurtgazetesi.com.tr/icerik/6248/filipinlerde-ucak-dustu-2-olu.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
Çisem ÇELİK
YanıtlaSil15550652470
Sis dağıtma sistemi neden yok?
Türk meteoroloji ve Afet Yönetimi Profesörü Mikdat Kadıoğlu, Türkiye'de maliyetten kaçınıldığı için sis dağıtmaya yatırım yapılmadığını belirtti
25 Şubat 2012 Cumartesi, 14:37:43
Haftaiçi Atatürk Havalimanı’ndan Ankara Esenboğa’ya gitmek için meydana geldiğimde sis sebebiyle birçok THY seferinin 2 ile 3 saat tehir edildiğine şahit oldum. Sis mağdurlarından birisi de meteoroloji denince akla gelen isim Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu’ydu. Beni görünce ‘Neden Ankara meydanın sis dağıtma sistemi yok?’ diye sordu. Hoca sistemin verimli çalıştığını, birçok ülkede kullanıldığını ancak Türkiye’de maliyetten kaçınıldığı için sis dağıtmaya yatırım yapılmadığını söyledi. Dünyada Seul Incheon, İtalya Verona ve ABD Medford gibi havalimanlarında bu sistem kullanılıyor.
Türkiye’de THY ve diğer şirketlerin uçakları sisten kalkamazken, yatırımı yapması gereken tarafta DHMİ yer alıyor. Sis dağıtma sistemi, sisin yapay olarak dağılımı, serpme ya da ısıtmayla yapılıyor. Görüşü artırmak için öncelikli olarak havalimanlarında kullanılıyor. ‘0’ derecenin üstündeki hava sıcaklıklarında sisi yok etmek için birçok teknik kullanılıyor. İçlerinde tuzlama, helikopter pallerini kullanarak kuru havayı yukardan aşağıya doğru sisli tabakaya pompalama, pist yakınlarında bir şeyler yakarak iniş hattındaki alanı ısıtma var. Öte yandan ‘0’ derecenin altındaki sisin dağılımı için birçok havalimanı düzenli olarak katı ve sıvı karbondioksit serpintisi yaparak ya da yerden propan gazı püskürterek çözüm buluyor. 40 yıl önce NASA’dan William McGowan, “Saatte 1000 ile 2000 dolarlık maliyetle sis problemi halledilebilir. Ancak 3 ile 6 milyon dolar arasında değişen ekipman yatırımı gerekiyor. Kısaca sistem, aşırı trafik yoğunluğu olan havalimanları için düşünülebilir” diyerek açıklama yapmış. Ankara’dan eksik olmayan sisin dağıtılması için DHMİ Sis İnceleme ve Dağıtma Operasyon Sistemi’ne (FIDO) yatırım yapar mı? Yapması gerekir mi? THY yetkilileri ne düşünüyor? Bence dikkate alınması gereken bir durum.
GAZETE HABERTÜRK / Güntay ŞİMŞEK
http://ekonomi.haberturk.com/airport/haber/719266-sis-dagitma-sistemi-neden-yok
14281174244-OSMAN ÖZYILMAZ
YanıtlaSilMeteoroloji'nin yeni sistemleri uçuş güvenliğini artırdı
http://www.siwep.net/haber/5511-aktuel-meteoroloji39nin-yeni-sistemleri-ucus-guvenligini-.html
22618666546-Nihan ALPTEKİN
YanıtlaSilİstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda, 4 Mart tarihinde başlayan 'Open Gate' uygulaması ile yolcular, pasaport kontrolünden hemen sonra konulan 11 adet dedektörlü kapı ve X-Ray’den geçecek.
Türkiye’nin dünyaya açılan kapılarından İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Dış Hatlar Terminali’nde güvenlik uygulamaları değişti.
4 Mart tarihinde başlayan ‘Open Gate’ uygulaması ile yolcular, pasaport kontrolünden hemen sonra konulan 11 adet dedektörlü kapı ve X-Ray’den geçecek. 12 Ocak 2012 tarihinde başlayan ‘Open Gate’ çalışmaları, 4 Mart 2012 Pazar günü saat: 06:00’da tamamlanarak, yeni uygulamaya geçildi.
Yolcular; yeni uygulamayla birlikte, Dış Hatlar Terminal girişlerinde yer alan dedektörlü kapı ile X-Ray'den geçtikten sonra biniş işlemlerini uçtukları havayolu bankosunda gerçekleştiriyor. Bagajlarını vererek biniş kartını alan yolcular, pasaport bankolarından hemen sonra olan dedektörlü kapıların birinden geçiş yapıyor.
Yolcular, pasaport bankolarının hemen yanındaki dedektörlü kapıların bulunduğu yere konulacak X-Ray’den de bagajlarını geçirebiliyorlar.
İstanbul aktarmalı olarak başka ülkeye uçuş yapacak olan transit yolcular da, gidiş katı arındırılmış salona girmek için dedektörlü kapı ile X-Ray’den geçecek. Yeni uygulamayla birlikte yolcular uçak kalkış anına kadar olan zamanı diledikleri yerde alışveriş yaparak, dinlenerek, yemek yiyerek geçirebilecekler.
Aynı şekilde bu uygulamayla yolcuların daha rahat bir ortamda uçaklarına binmesini sağlamak ve havayolu şirketlerinin ani uçak kapı değişikliğinde yolcuların sorun yaşamasını engellemek amaçlanıyor.
http://www.airporthaber.com/sira-sabiha-gokcen-de--38367h.html
47452543914-TUĞÇE DAĞ
YanıtlaSilThe Pakistan Civil Aviation Authority (CAA) completed its investigation into the accident involving an Airblue Airbus A321 in July 2010 that killed 152 all occupants.
Flight ABQ202 had departed Karachi International Airport (KHI) on a domestic service to Islamabad, Pakistan. Weather at Islamabad was poor with deteriorating visibility. A PIA flight had landed on the third attempt to land and a flight om China had returned. ABQ202 was cleared for a Runway 12 Circling Approach procedure. During the approach the captain descended below Minimum Descent Altitude (MDA) (i.e. 2,300 ft instead of maintaining 2,510 ft), losing visual contact with the airfield. The captain then decided to fly a non-standard self-created PBD-based approach, thus transgressing out of the protected airspace by an distance of 4.3 NM into the Margalla Hills area.
http://news.aviation-safety.net/2011/12/22/report-poor-crm-violation-of-procedures-caused-fatal-a321-accident-in-pakistan/
SAVAŞ SANCAK - 24173716810
YanıtlaSilTürk Hava Yolları Hangi Seferlerini İptal Etti? THY'nin İptal Olan Seferleri
http://www.okubil.com/turk-hava-yollari-hangi-seferlerini-iptal-etti-thynin-iptal-olan-seferleri-7706.html
54511538866 - AZİZ DURMAZ
YanıtlaSilAircraft accident rate reaches record low
IATA has revealed that the 2011 accident rate for Western-built jets was the lowest in aviation history, surpassing the previous mark set in 2010.
The global accident rate is measured according to hull losses (an accident in which the aircraft is destroyed or substantially damaged and not subsequently repaired) per million flights of Western-built jets.
The rate for 2011 was 0.37, the equivalent of one accident every 2.7 million flights. This is a 39 per cent improvement from 2010, when the accident rate was 0.61, or one accident for every 1.6 million flights.
Tony Tyler, IATA’s director general and CEO, said: “Safety is the air transport industry’s number one priority - flying is one of the safest things that a person could do. But, every accident is one too many, and each fatality is a human tragedy. The ultimate goal of zero accidents keeps everyone involved in aviation focused on building an ever safer industry.”
The figures released by IATA go on to show that 2.8 billion people flew safely on 38 million flights in 2011 with 92 total accidents, 22 of which were fatal, on both Eastern and Western built aircraft, down from 94 (23 fatal) in 2010.
The highest cause of accidents remains runway excursions at 18 per cent. This is where an aircraft departs the runway on takeoff or landing, with 88% of the 17 accidents in 2011 coming on landing. Situations where the aircraft is too fast, above the glide slope, touches down beyond the desired touchdown point, or contaminated runways are among the most common contributing factors to runway excursions on landing.
Similarly ground damage was the second most serious concern, accounting for 16 per cent of accidents. This includes incidents involving ground handling operations and incidents during taxi.
The worst performing region remains Africa, where the hull loss rate was down 56 per cent from 7.41 to 3.27. This remains considerably higher than the Middle East and North Africa (2.02), Latin America and the Caribbean (1.28) and considerably worse than North America (0.10), Asia-Pacific (0.25) and Europe which has a hull loss rate of zero.
Tyler said the issues with Africa “are complex and include both insufficient government oversight and a lack of infrastructure investment. We are eager to work with governments to make (the IATA Operational Safety Audit) a part of their safety oversight programmes.”
http://www.aviationheadlines.com/
51475804396 - ELİF DİKTEPE
YanıtlaSilRussian plane crash kills Lokomotiv Yaroslavl ice hockey team
43 dead including professional players from Germany, Sweden and Slovakia playing for the club in popular league tournament
http://www.guardian.co.uk/world/2011/sep/07/russia-plane-crash-lokomotiv-icehockey
Eren SEZGEN
YanıtlaSil18487694568
Loss of Control: Familiar Territory
AINSAFETY » MARCH 12, 2012
by ROBERT P. MARK
February 29, 2012, 8:44 PM
The Australian Transport Safety Bureau last week published the final report on a March 2010 crash of an EMB-120 Brasilia during an in-flight training exercise at Darwin Airport. The crash killed both pilots, the captain and an instructor who was evaluating that pilot’s flying abilities.
The accident points out--once again--the dangers of conducting flight-training maneuvers in the aircraft while close to the ground. The instructor pilot was acting as the first officer during the evaluation, which included a simulated engine failure on takeoff. Engine failures in any aircraft close to the ground, can become life threatening because they often leave little room for human failures along the way.
The Brasilia’s flight data recorders showed that the left power lever was retarded just after takeoff, which should not have been a surprise to the pilot. The safety report says, “That introduced a simultaneous failure of the left engine and propeller autofeathering system.” The windmilling prop increased overall drag, made worse by the pilot’s failure to maintain flying speed, despite adding power to the right engine.
The instructor allowed the maneuver to go too far before attempting to recover and the aircraft--never climbing higher than 350 feet above ground level--entered a descending left turn and crashed just off the airport
http://www.ainonline.com/node/102804
24710555100
YanıtlaSilOğuzhan Kaplan
Havacılık uzmanı Jean-Pierre Otelli’nin yeni piyasaya çıkan kitabına göre, fırtına bulutlarına giren uçağın neden aniden irtifa kaybettiği henüz anlaşılamasa da, o saniyelerde pilotlar David Robert, Pierre-Cedric Bonin ve kaptan pilot Marc Dubois arasındaki şu konuşma karakutuya kaydedildi:
Kısa bir molanın ardından kokpite dönen Dubois: Hey, ne yapıyorsunuz?
Robert: Neler oluyor? Bilmiyorum. Neler olduğunu bilmiyorum.
Bonin: Problem var. Dikey hızım yok. Herhangi bir gösterge yok.
Robert: Ne düşünüyorsun? Ne yapmalıyız? Ne yapmalıyız?
Dubois: Bilmiyorum, ama şu anda irtifa kaybediyoruz.
Bonin: Uçağı kontrol edemiyorum. Ama neler oluyor?
Robert: Lanet olsun! Düşeceğiz. Bu gerçek olamaz.
http://havacilikokulu.com/kokpitte-gecen-konusmalar/
Gökhan KOÇ
YanıtlaSil13455028840
Sabiha Gökçen'de 'Open Gate' Başladı
Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'ndan yapılan açıklamaya göre Türkiye'nin dünyaya açılan kapılarından İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Dış Hatlar Terminali'nde güvenlik uygulamaları değişti. 4 Mart tarihinde başlayan 'Open Gate' uygulaması ile yolcular, pasaport kontrolünden hemen sonra konulan 11 adet dedektörlü kapı ve X-Ray'den geçecek. 12 Ocak 2012 tarihinde başlayan 'Open Gate' çalışmaları, 4 Mart 2012 Pazar günü saat: 06:00'da tamamlanarak, yeni uygulamaya geçildi. Yolcular; yeni uygulamayla birlikte, Dış Hatlar Terminal girişlerinde yer alan dedektörlü kapı ile X-Ray'den geçtikten sonra biniş işlemlerini uçtukları havayolu bankosunda gerçekleştiriyor. Bagajlarını vererek biniş kartını alan yolcular, pasaport bankolarından hemen sonra dedektörlü kapıların birinden geçiş yapıyor. Yolcular, pasaport bankolarının hemen yanındaki dedektörlü kapıların bulunduğu yere konulacak X-Ray'den de bagajlarını geçirebiliyor.
İstanbul aktarmalı olarak başka ülkeye uçuş yapacak olan transit yolcular da, gidiş katı arındırılmış salona girmek için dedektörlü kapı ile X-Ray'den geçecek. Yeni uygulamayla birlikte yolcular uçak kalkış anına kadar olan zamanı diledikleri yerde alışveriş yaparak, dinlenerek, yemek yiyerek geçirebilecekler. Aynı şekilde bu uygulamayla yolcuların daha rahat bir ortamda uçaklarına binmesini sağlamak ve havayolu şirketlerinin ani uçak kapı değişikliğinde yolcuların sorun yaşamasını engellemek amaçlanıyor.
http://www.gokyuzuhaberci.com/18499/sabiha-gokcen-de-open-gate-basladi/
kanka aynı haber ver başka yap bence :)
Sil18746807562 AHMET ŞENKAL
YanıtlaSilMoscow,
A plane crash in northwest Russia in June that killed 44 people was partly caused by a 'slightly drunk navigator,' according to a flight safety investigation report.
The Interstate Aviation Committee (MAK) for Russia and other former Soviet states, said in its report that the crew decided "not to go round for a second approach" before landing, when the plane was already below a "minimum safety altitude."
"The subordination of the captain to the navigator, who was in a state of agitation and slightly intoxicated," was a contributing factor to the accident, the report says.
It also cited poor crew resource management (CRM) by the captain as a contributory factor.
The RusAir Tupolev Tu-134, with 43 passengers and nine crew on board, was flying from Moscow to Petrozavodsk, the main city in the Karelia region.
It crashed and caught fire after landing on a highway just short of the airport.
Gökhan KOÇ
YanıtlaSil13455028840
Olumsuz hava koşulları ulaşımı aksattı
İstanbul-Sivas seferini yapan yolcu uçağı, olumsuz hava koşulları nedeniyle Kayseri'ye indi.
Olumsuz hava koşulları hava ulaşımını aksattı
İstanbul-Sivas seferini yapan yolcu uçağı, olumsuz hava koşulları nedeniyle Kayseri'ye indi.
İstanbul'dan Sivas'a giden Anadolujet uçağı, Sivas Nuri Demirağ Havaalanı'ndaki kar yağışı ve görüş mesafesinin düşmesi nedeniyle Kayseri Erkilet Havaalanı'na iniş yaptı.
Uçak yolcuları, Kayseri'den karayoluyla Sivas'a gönderildi. Uçağın, yolcularını indirdikten sonra İstanbul'a döndüğü bildirildi.
www.UlasimOnline.Com
22177077654
YanıtlaSilHüseyin AKKURT
MONTREAL - The accident rate for Western-built jets was the lowest in aviation history last year, surpassing the previous mark set in 2010, the International Air Transport Association (IATA) announced Tuesday.
The total number of aircraft crash fatalities also fell to 486, from 786 in 2010, the UN agency said in a statement.
The industry’s global accident rate in 2011 in which an aircraft is destroyed or substantially damaged was 0.37, or the equivalent of one accident every 2.7 million flights, compared to 0.61 the previous year.
In total there were only 11 hull loss accidents involving Western-built jets compared to 17 in 2010. When Eastern-built jets are included, however, the figure jumps to 92 accidents.
"Flying is one of the safest things that a person could do," the IATA’s director general Tony Tyler said in a statement.
"But, every accident is one too many, and each fatality is a human tragedy. The ultimate goal of zero accidents keeps everyone involved in aviation focused on building an ever safer industry."
According to IATA figures, 2.8 billion people flew safely on 38 million flights last year.
The safest regions to fly were in Asia-Pacific, Europe, North America and North Asia while the accident rate for Africa improved but remained the worst performing region in the industry.
Latin America and the Caribbean also performed better than 2010 but their hull loses were still 3.5 times higher than the global average.
The Commonwealth of Independent States’s accident rate was higher than the global average and also higher than last year. The rate for the Middle East and North Africa region also worsened.
Runway excursions, in which an aircraft departs a runway during a landing or takeoff, were the most common type of accident in 2011.
Eighty-eight percent of runway excursions occurred during landing, in situations where the aircraft is too fast, above the glide slope, or touches down beyond the desired touchdown point, or when runways are contaminated.
The IATA represents some 240 airlines comprising 84 percent of total air traffic.
http://www.theprovince.com/travel/Aircraft+crashes/6264220/story.html
Aytekin AYKUT
YanıtlaSil15142929294
CATHAY UÇAĞINDA YANGIN PANİĞİ...
Cathay Pasific Havayolları'na ait Boeing 777-300 tipi CX-807 sefer sayılı Şikago-Hong Kong seferini yapan yolcu uçağında yangın paniği yaşandıı.
Şikago'dan kalkışını gerçekleştirdikten sonra seyir halindeyken kabin ekibi uçağın kargo bölümünde bir yangın tespit etti. Alevlere hemen müdahale eden kabin ekibi aynı zamanda durumu kokpit ekibine bildirdi.
Bunun üzerine Şikago'ya dönen kaptan pilot, uçağı O'Hare Havalimanı'na sorunsuz bir şekilde indirmeyi başardı. Uçağı açığa alarak güvenli bir noktaya park edilmesini sağlayan havalimanı yetkilileri, yolcuların tahliyesinin ardından uçaktan yakıtı boşalttı.
İtfaiye ekiplerinin de hazır bulunduğu olayda herhangi bir can kaybı yada yaralanma vakası yaşanmadı. Yangının neden çıktığıyla ilgili henüz bir bilgi verilmedi.
Yolcular bir başka uçakla Hong Kong'a gönderildi.
http://www.airporthaber.com/cathay-ucaginda-yangin-panigi--38402h.html
FARUK YARDIMCI
YanıtlaSil15418722314
İran’da uçak kazası: En az 70 kişi öldü, 36 kişi yaralandı
TAHRAN - İran’ın kuzeybatısında 106 yolcu taşıyan bir Boeing 747 yolcu uçağının düşmesi sonucu en az 70 kişi öldü, 36 kişi yaralandı. Tahran – Urumiye seferini yapan İran Air’e ait uçağın Urumiye Havaalanı’na inerken kötü hava koşulları nedeniyle düştüğü bildirildi. İran Kızılayı yetkilisi Mahmud Mozafar, uçakta 94 yolcu ile 12 kişilik mürettebat olduğunu söyledi. Yaralıların bazılarının durumlarının ağır olduğunu belirten Mozafar, ölü sayısının artmasından endişe ettiklerini kaydetti. Uçağın düştüğü anda parçalara ayrıldığı, ancak bir patlamanın yaşanmadığı öğrenildi. Ölü ve yaralıların yakınları, başkent Tahran’daki Mehrabad Havaalanı’ndaki yetkililerden bilgi almaya çalışıyor. Ülkede 2009 yılında meydana gelen başka bir kazada, Kazvin kenti yakınlarına düşen Tupolev cinsi bir uçaktaki 168 kişi hayatını kaybetmişti.
http://www.haberler.gen.al/2011-01-10/iranda-ucak-kazasi-en-az-70-kisi-oldu-36-kisi-yaralandi/
Duygu YETİK
YanıtlaSil39922608964
SPANAIR KAZASI
Spanair’e ait 15 yaşındaki bir MD-82 kalkarken Madrit’te düştü uçaktaki 172 kişiden ancak 18 kişi sağ kurtuldu. Uçak son kalkışından evvel bir defa daha kalkış için pist başına gitmiş fakat pilotların farkına vardığı bir arızanın giderilmesi için geri dönmüştü.
Arıza uçağın motorlarına girecek olan havanın sıcaklığını ölçen bir sensörün yalnız uçuş anında çalışması gereken ısıtıcısının çalışarak aşırı ısınma sinyali vermesiydi. (RAT probe)
Arızayla ilgilenen teknisyenler uçuş için önemi olmayan sistemi daha sonra tamir etmek üzere devre dışı bırakarak seferin devamı için “ok” verdi. Bu arada yeniden yakıt alan uçağa servis veren yakıtçı uçağın strob lights (Yalnız uçak havada uçarken çalışan beyaz, şiddetle çakan ışık sistemi) açık olduğunu tespit etti...
http://www.airkule.com/default.asp?page=haber&id=6989
Emrah DURMAZ, 15104050882
YanıtlaSilFOCUS ON WAYS TO MINIMIZE EFFECTS OF NATURAL DISASTERS
According to "Bahrain Tribune", a national workshop on prevention of natural disasters was held at Movenpick Hotel yesterday under the patronage of the Aviation Affairs Undersecretary, Captain Abdulrahman Al Gaoud.
http://search.proquest.com/docview/457287889?accountid=7181